MАKTАBGАCHА TА’LIMDА О‘YINLI TEXNОLОGIYАLАR QО‘LLАSHNI TАKОMILLАSHTIRISHNING ILMIY-NАZАRIY АSОSLАRI

Авторы

  • M.B.Ro‘zmatova

Ключевые слова:

O‘yin, ta’lim, texnologiya, Maktabgacha ta’lim tashkiloti, tarbiyachi, pedagog, matematik o‘yinlar, metod, Ilk qadam, Game, education, technology, Preschool educational organization, mathematical games, method, First step, Игра, образование, технология, Дошкольная образовательная организация, математические игры, метод, Первый шаг

Аннотация

Anotatsiya: Maktabgacha ta’lim tizimida o‘yinlar haqida gapirar ekanmiz hozirgi kunga kelib bu holat ya’ni, o‘yinlar va o‘yinli texnologiyalardan foydalanish keng tus olmoqda. o‘yin texnologiyasining nazariy asoslari haqida gap borar ekan, Bugungi kunda ta’lim tizimida, jumladan, maktabgacha ta’lim tizimida ham yangi pedagogik texnologiyalar, interfaol usullardan keng foydalanib kelinmoqda. Ushbu, texnologiyalarni mazmun-mohiyatini, asosiy tamoyillarini, qonuniyatlarini, ulardan samarali foydalanish yo‘llarini amaliyotchi-tarbiyachi va o‘qituvchilarga yetkazib berish pedagogika fani oldida turgan dolzarb muammolardan hisoblanadi.

Ta’lim texnologiyasi tushunchasi ta’lim maqsadiga erishishning quroli, ya’ni oldindan loyihalashtirilgan ta’lim jarayonining yaxlit tizim asosida bosqichma-bosqich amaliyotga joriy etish va shu maqsadga erishishning metod, usul va vositalari tizimini, ta’lim jarayonini boshqarishni ifodalaydi. Pedagogik texnologiyaning asosiy muammosi bola shaxsini rivojlantirish orqali ta’lim maqsadiga erishishni ta’minlashdan iborat. Pedagogik texnologiyaning tamoyillari quyidagichadir:

-kafolatlangan yakuniy natija,

- ta'limning samaradorligi,

-qaytuvchan aloqaning mavjudligi,

-ta’lim maqsadining aniq shakllanganligi.

Abstract: If we talk about games in the preschool education system, this situation, that is, the use of games and game technologies, is becoming widespread. Speaking about the theoretical foundations of game technology, new pedagogical technologies and interactive methods are widely used in the education system, including the preschool education system. Delivering the essence, basic principles, laws, and effective ways of using these technologies to practitioners-educators and teachers is one of the urgent problems facing the science of pedagogy.

The concept of educational technology is a tool for achieving the educational goal, that is, the step-by-step implementation of a pre-designed educational process based on an integrated system, and a system of methods, methods and tools for achieving this goal, and management of the educational process. The main problem of pedagogical technology is to ensure the achievement of educational goals through the development of the child's personality. The principles of pedagogical technology are as follows:

-guaranteed end result,

- effectiveness of education,

- the presence of feedback,

- the clear formation of the educational goal.

Аннотация: Если говорить об играх в системе дошкольного образования, то данная ситуация, то есть использование игр и игровых технологий, приобретает массовый характер. Если говорить о теоретических основах игровой технологии, то в системе образования, в том числе в системе дошкольного образования, широко используются новые педагогические технологии и интерактивные методы. Донесение сущности, основных принципов, закономерностей и эффективных способов использования этих технологий до практиков-педагогов и учителей является одной из актуальных задач, стоящих перед педагогической наукой.

Понятие образовательной технологии – это инструмент достижения образовательной цели, то есть поэтапная реализация заранее спроектированного образовательного процесса на основе целостной системы, а также система методов, методов и средств достижения этой цели. и управление образовательным процессом. Основной проблемой педагогической технологии является обеспечение достижения образовательных целей через развитие личности ребенка. Принципы педагогической технологии заключаются в следующем:

-гарантированный конечный результат,

- эффективность образования,

- наличие обратной связи,

- четкое формирование образовательной цели.

 

Биография автора

M.B.Ro‘zmatova

UrDPI magistranti

Ta'limning zamonaviy transformatsiyasi

Загрузки

Опубликован

2023-11-29