MАKTАBGА TАYYОRLОV GURUHLАRI TARBIYALANUVCHILАRIDА MATEMATIK О‘YINLАR ОRQАLI SАVОDXОNLIK DАRАJАSINI ОSHIRISH USULLАRI
Ключевые слова:
O‘yin, Maktabgacha ta’lim tashkiloti, savodxonlik, faoliyat, metod, matematik o‘yin, texnologiyaАннотация
Anotatsiya. Har bir Davlat Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim berish to‘rtta asosiy yosh guruhlarida amalga oshiriladi. Bu guruhlar quyidagicha: kichik, o‘rta, kata va bolalarni maktabga tayyorlov guruhlaridir. Ushbu har bir yosh guruhida bolalrga ularning dunyoqarashi va fikrlashidan kelib chiqqan holatda ta’lim tarbiya berish ishlari olib boriladi. Maktabgacha yoshdagi bolalarda savodxonlik darajisini oshirish maboynida tarbiyachi-pedagoglar bolalarni qiziqtirish va ta’lim sifatini kengaytirish maqsadida turli xil interfaol metodlar, o‘yinlar, matematik o‘yinlar va o‘yinli texnologiyalardan keng qamrovda foydalanishmoqda. Bu o‘z navbatida Maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyalanuvchilari tamonidan “Takomillashtirilgan Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi va “Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalarga qo‘yiladigan davlat talablari”da belgilab qo‘yilgan bilim, malaka, ko‘nikmalarni oson o‘zlashtirishlariga va ularning savodxonlik darajalarini oshirishga yordam bermoqda. Shuningdek ushbu maqola bolalarni savodxonlik darajasini oshirishda matematik o‘yinlarning ahamiyati va u haqidagi olimlarning fikrlarini qarashlarini ko‘rib chiqadi.