The relationship of the method of family upbringing with the academic assimilation of students (on the example of a small school age)

Authors

  • Fariza XAMIDOVA

Keywords:

SCHOOL, FAMILY, PSYCHOLOGICAL ENVIRONMENT, школа, семья, психологическая сфера

Abstract

Psychological support beyond the family circle is usually accompanied by strengthening the educational role of communication with peers and adults, media and culture. Thus, training goes to the background, and the main psychological activity of a teenager is aimed at the formation of personality. The school is a transitional period for a teenager to move away from the family and go out into the world independently. On the one hand, it reminds some kind of family: at school, the attitude towards adolescents in childhood is maintained, adults are in the position of a caregiver and make the appropriate requirements.

Психологическая поддержка за пределами семейного круга обычно сопровождается усилением воспитательной роли общения со сверстниками и взрослыми, средствами массовой информации и культурой. Таким образом, обучение отходит на второй план, а основная психологическая деятельность подростка направлена на формирование личности. Школа - это переходный период для подростка, когда он уходит из семьи и самостоятельно выходит в мир. С одной стороны, это напоминает своего рода семью: в школе сохраняется отношение к подросткам в детском возрасте, взрослые находятся в позиции опекуна и предъявляют соответствующие требования.

Author Biography

Fariza XAMIDOVA

O‘zbekiston Milliy universiteti o’qituvchisi

ta'limning zamonaviy tronsformatsiyasi

Published

2024-01-05