TAYYORLOV GURUHI TARBIYALANUVCHILARI TA’LIMIDA MATEMATIK O‘YIN TEXNOLOGIYALARINI QO‘LLASHNI TAKOMILLASHTIRISH

Authors

  • M.B.Ro‘zmatova

Keywords:

O‘yin, qoida, faoliyat, intellektual salohiyat, matematik fikr yuritish, rag‘batlantirish, tafakkur, metod, Game, rule, activity, intellectual potential, mathematical thinking, motivation, thinking, method, Игра, правило, деятельность, интеллектуальный потенциал, математическое мышление, мотивация, мышление, метод.

Abstract

Annotatsiya: Ushbu maqola bolalarga ilk yoshlardan boshlab ta’lim-tarbiya berishda matematik o‘yinlardan foydalangan holda  o‘rgatish  jarayoni haqida so‘z yuritadi. Uning foydali jihatlari, o‘rgatish usullarini bayon qiladi. Shuningdek, matematik o‘yin texnologiyalarini qo‘llashni bir necha usullarini tahlil qilib, bir necha xil o‘yinlarga misollar keltiriladi.

Matematik o‘yinlardan foydalanish bolalar tafakkuriga ijobiy ta’sir qilishi keng  yoritiladi. Pedagogik nuqtai nazardan to‘g‘ri tashkillashtirilgan o‘yin bolaning axloqiy, irodaviy xususiyatlarini shakllantirish bilan bir qatorda  unda bilim olishga, atrofdagi olamning  sirlarini kashf etishga qiziqish uyg‘otadi. Shuning uchun maktabgacha ta’lim tashkilotlarida o‘yin  texnologiyalaridan keng foydalanish  kerakligi ta’kidlanadi.

O‘yin  texnologiyasi  an’anaviy  ta’limda mavjud bo‘lgan o‘yin metodidan  o‘zining aniq maqsadi va amalga oshirish kerak bo‘lgan jarayonlarning mantiqiy ketma-ketligi, izchilligi va o‘zaro bog‘liqligi, oldindan belgilab qo‘yilgan natijalarga erishish  kafolati  bilan farq qiladi.

Shuningdek, har tamonlama samarali va qulay bo‘lgan o‘yin texnologiyalari Maktabgacha ta’lim tashkilotlarining katta va tayyorlov guruhlarida to‘g‘ri tanlangan holda ta’lim-tarbiya jaryonini to‘g‘ri tashkil qilinishi, o’tkazilishi va tugallanishining kafolatidir.  Shu sababli ham uzluksiz ta’limning ilk pag‘onasi bo‘lgan Maktabgacha ta’lim tizimida turli xil o‘yin texnologiyalari , matematik o’yinlar, interfaol metodlar hamda zamonaviy ta’lim vositalaridan foydalangan holda ta’limni tashkil qilish keng tus olmoqda.

Abstract: This article talks about the process of teaching children from early childhood using mathematical games. It describes its useful aspects and teaching methods.

Also, several methods of applying mathematical game technologies are analyzed and examples of several different games are given. It is widely reported that the use of mathematical games has a positive effect on children’s thinking.

From the pedagogical point of view, along with moral and volitional transport, the web is organized as an exercise in gaining knowledge and investigating the secrets of the surrounding world. For this, it is emphasized that preschool educational institutions need extensive support from game technologies. Game technology differs from the game method, which is the subject of traditional education, with its clear purpose and the logical sequence, operation and interdependence of the processes to be implemented, predetermined in advance. differs with accounting guarantee.

Also, game technologies that are effective and convenient in every way are a guarantee of the correct organization, conduct and completion of the educational process in large and preparatory groups of preschool educational organizations. For this reason, the organization of education using various game technologies, mathematical games, interactive methods and modern educational tools is becoming widespread in the preschool education system, which is the first stage of continuous education.

Аннотация: В данной статье рассказывается о процессе обучения детей с раннего детства с помощью математических игр. Описаны его полезные аспекты и методы обучения.

Также анализируются несколько способов применения математических игровых технологий и приводятся примеры нескольких различных игрa. Широко известно, что использование математических игр положительно влияет на мышление детей.

С педагогической точки зрения, наряду с морально-волевым транспортом, Сеть организована как упражнение по получению знаний и исследованию тайн окружающего мира. Для этого подчеркивается, что дошкольные образовательные учреждения нуждаются в широкой поддержке игровых технологий. Игровая технология отличается от игрового метода, являющегося предметом традиционного образования, своей четкой целью и заранее определенной логической последовательностью, действием и взаимозависимостью реализуемых процессов.

Также эффективные и удобные во всех отношениях игровые технологии являются залогом правильной организации, проведения и завершения образовательного процесса в больших и подготовительных группах дошкольных образовательных организаций. По этой причине в системе дошкольного образования, являющегося первым этапом непрерывного образования, получает распространение организация обучения с использованием различных игровых технологий, математических игр, интерактивных методов и современных образовательных средств.

Author Biography

M.B.Ro‘zmatova

UrDPI magistranti

Ta'limning zamonaviy transformatsiyasi

Published

2023-11-29