TAYYORLOV GURUHI TARBIYALANUVCHILARI TA’LIMIDA MATEMATIK O‘YIN TEXNOLOGIYALARINI QO‘LLASHNI TAKOMILLASHTIRISH
Keywords:
O‘yin, matematik tafakkur, innovatsiya, interfaol, metod, Maktabgacha ta’lim tashkiloti, matematik o‘yin., Game, mathematical thinking, innovation, interactive, preschool educational organization, mathematical game, method., Игра, математическое мышление, инновация, интерактив, дошкольная образовательная организация, математическая игра, метод.Abstract
Annotatsiya. Zamonaviy jamiyatning taraqqiyoti-pedagogik innovatsiyalar tajribasini, psixologik va pedagogik tadqiqotlari natijalarini umumlashtirish hamda tizimlashtirishni talab qiladi. Ushbu muammoni yechimini topish yo‘llaridan biri bu-bolalar bilan birgalikda o‘quv ishlarini tashkil etishga texnologik yondashuvidir. Shuningdek bu ishlarni amalga oshirishda Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida har bir faoliyatni interfaol metodlar hamda turli xil o‘yinlardadan foydalangan holda tashkillashtirsak muvaffaqiyatga erishamiz.Tayyorlov guruhi tarbiyalanuvchilari boshqa yosh guruhlari yan’i kichik, o‘rta, katta guruhi bolalariga nisbatan fikrlashlari keng, ijodiy qobilyat va nutq madaniyatlari shakllangan bo‘ladi . Bu jarayonda tarbiyachi-pedagogga har tamonlama talablar qo‘yiladi. Talablarni bajarish uchun, faoliyatdan oldin mavzu bilan tanishiladi va unga tayyorgarlik jarayoni boshlanadi. Tayyorgarlik davrida faoliyat uchun metodlardan tashqari o‘yin ham tanlanadi. Bunda o‘yin o‘tkazgan faoliyatimizni samarali yakunlanishi va qiziqarlilikini ta’minlash bilan bir qatorda olingan bilimlarni mustahkamlash uchun hizmat qiladi. Hozirgi paytga kelib Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim jarayonida matematik o‘yinlar va matematik o‘yin texnalogiyalaridan foydalanish ham keng tus olmoqda.
Abstract. The development of modern society requires the experience of pedagogical innovations, generalization and systematization of the results of psychological and pedagogical research. One of the ways to find a solution to this problem is a technological approach to organizing educational work together with children. Also, in the implementation of these tasks, we achieve success in preschool education organizations by using interactive methods and various games for each activity. The pupils of the preparatory group have broad thinking and creative abilities compared to children of other age groups, that is, small, middle, and large groups and speech cultures are formed. In this process, all kinds of demands are placed on the educator-pedagogue. In order to fulfill the requirements, one day before the activity, the topic is introduced and the process of preparation for it begins. During the preparatory period, in addition to the methods for the activity, the game is also chosen. In this case, the game serves to strengthen the acquired knowledge, as well as to ensure the effective completion of the activity and provide fun. Currently, the use of mathematical games and mathematical game technologies in the educational process is becoming widespread in preschool educational organizations.
Абстракт. Развитие современного общества требует опыта педагогических инноваций, обобщения и систематизации результатов психолого-педагогических исследований. Одним из путей решения этой проблемы является технологический подход к организации воспитательной работы вместе с детьми. Также при реализации этих задач мы добиваемся успехов в дошкольных образовательных организациях за счет использования интерактивных методов и различных игр по каждому виду деятельности. Воспитанники подготовительной группы обладают широкими мыслительными и творческими способностями по сравнению с детьми других возрастных групп, т.е. У детей малых, средних и больших групп формируется речевая культура. В этом процессе к воспитателю-педагогу предъявляются всевозможные требования. Для выполнения требований за день до мероприятия вводится тема и начинается процесс подготовки к ней. В подготовительный период помимо способов деятельности подбирается и игра. В этом случае игра служит закреплению полученных знаний, а также обеспечивает эффективное завершение деятельности и доставляет удовольствие. В настоящее время в дошкольных образовательных организациях широкое распространение получает использование математических игри математических игровых технологий в образовательном процессе.