“SHER BILAN DURROJ” HIKOYATINI OʻQITISH USULLARI
Ключевые слова:
“Hayrat ul-abror”, metod, “Klaster”, “Mosini toping”, yolgʻonchilik, sher, qirgʻovul, “Hayrat ul-abrar”, method, “Cluster”, “Find the right one”, mendacity, lion, pheasantАннотация
Annotatsiya. Alisher Navoiyning “Hayrat ul-abror” dostonidagi oʻninchi
maqolatda toʻgʻrisoʻzlik va yolgʻonchilik haqida fikrlar berilgan. Maqolatdagi
fikrlarni dalillash maqsadida maqolatdan soʻng “Sher bilan durroj” hikoyati
keltirilgan. Ushbu maqolada shu hikoyatni maktab oʻquvchilariga oʻrgatishda
ayrim metodlardan foydalanish haqida tavsiyalar berilgan. Hikoyat “Klaster”,
“Ha yoki yoʻq”, “Mosini toping” kabi metodlar orqali tushuntirilganda
oʻquvchilarning hikoyatdagi asl maʼnoni anglashlari yanada osonlashadi.
Abstract. In the tenth article of Alisher Navaiʼs “Hayrat ul-abrar” epic,
thoughts are given about veracity and mendacity. In order to prove the points in
the article, the store of “The lion and the pheasant” is presented after the articl. In
this article, recommendations are given on the use of some methods in teaching
this story to school children. When the story is eplained through methods such as
“Cluster”, “Yes or no”, “Find the right one”, it becomes easier for students to
understand the true meaning of the story.