KLASTERLI TA`LIM TIZIMINI JORIY ETISH MASALASI (MAKTABGACHA TA’LIM MISOLIDA)
Keywords:
Kalit so‘zlar: Klasterli ta`lim tizimi, maktabgacha ta’lim ,ta’lim transformatsiyasi, inklyuziya, model, ta’lim-tarbiya, korreksion va ijtimoiy qo‘llab- quvvatlash.Abstract
Annotatsiya: Maktabgacha ta’lim muassasalarini o‘quv klasteriga birlashtirish
va muvofiqlashtirish maxsus ta’lim tizimining samaradorligini oshirishga yordam
beradi. Ilmiy va o‘quv klasterini aniqlashda eng muhim mezon uning barcha tarkibiy
qismlari uchun yagona umumiy maqsadning mavjudligi bo‘lib, u amalda birlashgan
ilmiy-ma’rifiy va ijtimoiy-ma’rifiy loyihalarda ifodalanishi mumkin bo‘lib, bu davrda
ishtirokchilarda ijobiy fazilatlar, xususan, o‘quvchilarning har birlari uchun va xuddi
shuningdek, klasterga kiritilgan tashkilotlarning yangi hayotiy, ijtimoiy vakolatlari
shakllanadi.Yangi ta’lim siyosatini amalga oshirishning muhim strategik mexanizmi
sifatida ta’lim muassasalarini o‘quv klasteriga birlashtirish masalalari ko‘rib chiqiladi.
References
ADABIYOTLAR RO`YXATI
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi
tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida»gi
Farmoni. Toshkent sh., 2019 yil 29 aprel, PF-5712- son.
Molostova N.Yu., Shuvaeva N.Yu. Xorijiy va mahalliy psixologik-pedagogik
tadqiqotlarda maktabning ta'lim muhitini aniqlashga zamonaviy yondashuvlar. M.:
yil.
Muhamedov G‘. I. Pedagogik ta’lim innovatsion klasteri: ehtiyoj, zarurat, natija. –
Xalq so‘zi, jamiyat, 15 fevral 2019 y.
Toshpo‘latov M. Klaster: mohiyat, samara va istiqbol. - http://www.biznes-
daily.uz/ru/mening-mulkim/53616-klastr-mohiyat-samara-vaistiqbol.