KO’RISHIDA NUQSONI BO’LGAN BOLALAR UCHUN TA’LIM MUASSASALARIDA TA’LIM TARBIYA JARAYONINI TASHKIL ETISH
Ключевые слова:
Kalit so'zlar: maxsus ta'lim ehtiyojlari, inklyuziv ta'lim, ko'rish buzilishi, ko'r, mavjud ta'lim muhiti, kompensatsiya, tuzatish, relyef qo'llanmalari.Аннотация
Annotatsiya: Bugungi kunda davlatning nogironlarga nisbatan ijtimoiy siyosati
hayotning barcha sohalarida, shu jumladan ta'limda teng imkoniyatlarni yaratishga
qaratilgan. Shu sababli, ushbu toifadagi shaxslarni inklyuziv o'qitishni amalga
oshiradigan ta'lim tashkilotlarida mavjud muhitni ta'minlash zarurati dolzarbdir.
Mazkur maqolada ko'zi ojiz bolalarni tarbiyalashda ushbu muammoning qisman
yechimi ularni o'quv materialini tushunishga yordam beradigan va kompensatsion
funktsiyani bajaradigan maxsus yaratilgan relyef-grafik vositalar yordamida axborot
almashinuviga kiritishdir.
Библиографические ссылки
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati:
Денискина, В. З. Подготовка незрячего ребенка к пониманию рельефных
картинок. [Текст] / Тактильная картинка в жизни незрячего ребенка.
Материалы межрегионального семинара. - Н. Новгород: 2003. - с. 3.
Выготский, Л.С. Собрание сочинений / Л.С. Выготский. - М.: Директ-Медиа,
- Т. 6. - 815 с. - ISBN 978-5-4460-2079-9 ; То же [Электронный ресурс].
- URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=81402
Лесневский, Ю. Ю., Одинокова, Н. А. Тактильная картинка в жизни незрячего
ребенка. Материалы межрегионального семинара. - Н. Новгород : 2003. - с.
Окулова, Л.П. Эргономика образования как теория проектирования системы
«Человек-Образовательная знаковая среда» // Фундаментальные
исследования. – 2012. – № 3–3.
R.SHomaxmudova “Ko’rishda nuqsoni bo’lgan bolalar inkluziv ta’limi” Toshkent
YuNESKO 2005 yil (ilmiy maqola).
R.SHomaxmudova “Ko’zi ojiz kishilarni uy ro’zg’or tutishga o’rgatish”. Toshkent
yil.