METHODOLOGY AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FOR TEACHING LATIN.

Авторы

  • Inoyatov Abdugani Abdufattaxovich

Ключевые слова:

Keywords. Latin, language teaching, educational technology, methodologies, digital resources, pedagogy, classical languages.

Аннотация

Annotation. This article explores various methodologies and educational
technologies for teaching Latin. It aims to identify effective approaches and tools that
enhance students' understanding and engagement. The study reviews traditional and
modern teaching methods, evaluates digital resources, and provides practical
suggestions for educators.

Библиографические ссылки

References.

Сторчова Т. В. Етапи становлення навчалнои диссиплини «Латинска мова»:

європейский та витчизняний досвід. Педагогічна освіта: теория и практика.

Киив, 2014. Вип. 16. С. 187.

Касман Н. Л. Латинский язык как общеобразователный предмет обучения в

России на протяжении ХХ века. Индоевропейское языкознание и

классическая филология – ХИВ. Санкт-Петербург: Наука, 2010. С. 17–32.

Шовковий В. М. история зиставного методу у теори та практиси викладання

класичних мов. Теоретични питання култури, освити та виховання. Киив: ВД

КНЛУ, 2002. Вип. 23. С. 101– 106.

Сидакова Н.В. Латинский язык как инструмент формирования

профессионалной и межкултурной компетенсий студентовюристов в высшей

школе. Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2016. Т. 5.

№ 2 (15). С. 139-142.

Сидакова Н.В. Знание французского языка как облегчающий фактор при

изучении латинского языка в вузе. Балтийский гуманитарный журнал. 2016.

Т. 5. № 1 (14). С. 141-144.

Балалаєва О. Ю. историко-педагогичний анализ розвитку методики

викладання латини у ВНЗ на межи ХХ–ХХІ ст. Нова педагогична думка.

Ривне: РОИППО, 2013. №2. С.89-92.

Опубликован

2024-08-07

Как цитировать

Inoyatov Abdugani Abdufattaxovich. (2024). METHODOLOGY AND EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FOR TEACHING LATIN . Tadqiqotlar, 43(1), 105–108. извлечено от http://tadqiqotlar.uz/index.php/new/article/view/4152