TA’LIM JARAYONIDA GENETIK BILIMLARNI OSHIRISHDA FSMU METODIDAN FOYDALANISH VA UNING AHAMIYATI
Keywords:
Kalit so'zlar: kompetentsiya, model, akkreditatsiya, multiditsipliner, bilim, ko’nikma, pedagogik texnologiya, FSMU, xromosoma, texnologiya, jins, autosoma, geterogameta, gomogameta. faol o'rganish, sun'iy intellekt, o'rganish amaliyoti, o'qitish.Abstract
Annotatsiya: Ushbu maqolada bakalavriat bosqichida o‘qitishning samarali
usullari, genetikani fan sifatida o‘qitishning yangi mexanizmlarini joriy etish haqida
ma’lumotlar berilgan. Hozirgi rivojlanish bosqichida oliy ta’limda yangi zamonaviy
pedagogik texnologiyalarni o’zlashtirishga e’tibor yanada ham kuchaytirildi, dars
mashg’ulotlari sifatini yaxshilash, uni jahon andozalari darajasiga yetkazish asosiy
maqsadlardan biriga aylandi.
“FSMU metodi” munozarali masalalarni hal etish hamda o’quv jarayonining
bahs-munozarali o’tkazishda qo’llaniladi, chunki bu texnologiya talabalarni o’z fikrini
himoya qilishga, erkin fikrlash, o’z shaxsiy fikrini boshqalarg yettkazishga, ochiq holda
bahslashishga hamda shu bilan birga bahslashish madaniyatini orgatadi. Oldinga
siljishda asosiy e’tibor genetika kurslarini o‘qitishda ushbu yondashuvlarni kengroq
qo‘llash imkoniyatlariga, genetika fan sifatidagi amaliyotga ko‘proq e’tibor qaratishga,
talabalar faoliyatini baholashning yangi usullaridan foydalanishga qaratiladi.
References
Foydalanilgan adabiyotlar:
Tolipova J.O. Biologiya fanini o’qitishda pedagogik va axborot texnologiyalar
moduli bo’yicha metodik qo’llanma. T.: 2007.
Tolipova J.O. Biologiyani o’qitishda pedagogik texnologiyalar. O’quv qo’llanma.
T.: 2004. 1-qism, 78 b.
Tolipova J.O. Biologiyani o„qitishda pedagogik texnologiyalar. O’quv qo’llanma.
T.: 2004. 2-qism, 111 b.
Tolipova J.O., G’ofurov A.T. Biologiya ta’limi texnologiyalari. T.: O’qituvchi,
Мирзоева, М. А. (2021). СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕБОВАНИЯ К
ПРОФЕССИОНАЛУ. Журнал естественных наук, 1(1).
Mirzoeva, M. (2022). IMPROVING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF
FUTURE BIOLOGY TEACHERS AS A PEDAGOGICAL PROBLEM. Science
and innovation, 1(4), 293-296.
Mirzoeva, M. (2022). ПОВЫШЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ
КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ БИОЛОГИИ КАК
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРОБЛЕМА. Science and innovation, 1(B4), 293-297.
Mirzoeva, M. A. (2023). Methods for the Systematic Formation of Biology
Teachers as Specialists. Web of Synergy: International Interdisciplinary Research
Journal, 2(2), 131-134.
Akhtamovna, M. M. (2023). Digitalization–Development. Web of Synergy:
International Interdisciplinary Research Journal, 2(2), 128-130.
Мирзоева, М. А. (2022). Компоненты Профессиональной
Компетентности. CENTRAL ASIAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND
HISTORY, 3(12), 228-234.
Мирзоева, М. А., & Ильясов, А. Р. (2021). СЕКРЕТ УРАЖАЙНОСТИ. Журнал
естественных наук, 1(1).
Mirzoeva, M. A. (2023). CORRECT FORMATION OF SCIENTIFIC RESEARCH
ACTIVITY OF STUDENTS. Open Access Repository, 4(3), 722-729.
Мирзоева, М. А. (2022). ПОВЫШЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ
КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧИТЕЛЕЙ БИОЛОГИИ КАК ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
ПРОБЛЕМА. Журнал естественных наук, 1(2 (7)), 318-321.
Akhtamovna, M. M. (2022). SOIL LIFE. Academicia Globe: Inderscience
Research, 3(10), 208-209.
Mirzoeva, M. A. (2023). Oliy Ta’lim Tizimida Genetikani O'qitishning Tizimli
Tahlili. AMALIY VA TIBBIYOT FANLARI ILMIY JURNALI, 2(11), 302-307.
Mirzoeva, M. A. (2023). Teaching Genetics: Past, Present and Future. Best Journal
of Innovation in Science, Research and Development, 2(10), 246-251.
Mirzoyeva, M. A. (2023). TALABA YOSHLARNING ILMIY-TADQIQOT
FAOLIYATINI RIVOJLANTIRISH TENDENSIYALARI. ОБРАЗОВАНИЕ
НАУКА И ИННОВАЦИОННЫЕ ИДЕИ В МИРЕ, 22(2), 79-82.
Мирзоева, М. А. (2022). ЦИФРОВИЗАЦИЯ–РАЗВИТИЯ. Uzbek Scholar
Journal, 11, 87-94.
Мирзоева, М. А., & Омонова, М. С. (2022). ПОВЫШЕНИЕ
ЭФФЕКТИВНОСТИ ПРОЦЕССА ПРОИЗВОДСТВА БИОГУМУСА С
ПОМОЩЬЮ КРАСНЫХ КАЛИФОРНИЙСКИХ ЧЕРВЕЙ. Журнал
естественных наук, 1(2 (7)), 322-324.
Мирзоева, М. А. (2023). Систематический Анализ Преподавания Генетики В
Высших Учебных Заведениях. AMALIY VA TIBBIYOT FANLARI ILMIY
JURNALI, 2(12), 587-592.
Мирзоева, М. А. (2024). Преподавание Генетики: Прошлое, Настоящее И
Будущее. Research Journal of Trauma and Disability Studies, 3(3), 345-350.
Mirzoeva, M. A. (2024). GENETIKA FANINI O ‘QITISH JARAYONIDA
PROFESSIONAL MUHIM SIFATLAR SHAKLLANISHNING INNOVATSION
USULLARI. JOURNAL OF HEALTHCARE AND LIFE-SCIENCE
RESEARCH, 3(3), 112-116.
Axtamova, M. G., & Axtamovna, M. M. O’QUVCHILARNING IJTIMOIY
HAYOTDA O’Z O’RNINI TOPISHI UCHUN KERAKLI BO’LGAN UCH
OMIL. II.“ZAMONAVIY FAN VA TA’LIM-TARBIYA: MUAMMO, YECHIM,
NATIJA” Respublika miqiyosidagi ilmiy-amaliy, onlayn konferensiya materiallari
(5.12. 2020), 206.
Мирзоева, М. А. (2024). СОВРЕМЕННЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ
В ОБРАЗОВАНИИ. ОБРАЗОВАНИЕ НАУКА И ИННОВАЦИОННЫЕ ИДЕИ
В МИРЕ, 43(1), 184-189.
Mirzoeva, M. A. (2024). OLIY TA’LIM TIZIMIDA “GENETIKA” FANINING
BILIM VA FAN SOHASI SIFATIDA AHAMIYATI VA O’ZIGA
XOSLIGI. PEDAGOGS, 58(1), 57-63.
Mirzoeva, M. A. (2024). BAYES ALGORITMMI ASOSIDA KO'P
KOMPETENSIYALARNI SINOVI UCHUN ADAPTİV MODEL. Лучшие
интеллектуальные исследования, 18(2), 80-85.
Axtamova, M. G., & Axtamovna, M. M. O’QUVCHILARNING IJTIMOIY
HAYOTDA O’Z O’RNINI TOPISHI UCHUN KERAKLI BO’LGAN UCH
OMIL. II.“ZAMONAVIY FAN VA TA’LIM-TARBIYA: MUAMMO, YECHIM,
NATIJA” Respublika miqiyosidagi ilmiy-amaliy, onlayn konferensiya materiallari
(5.12. 2020), 206.
Мирзоева, М. А. (2024). ЗНАЧЕНИЕ И СПЕЦИФИКА ПРЕДМЕТА
“ГЕНЕТИКА” КАК ОБЛАСТИ ЗНАНИЙ И НАУКИ В СИСТЕМЕ
ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ. Journal of new century innovations, 53(2), 115-
Mirzoeva, M. A. (2024). OLIY TA’LIM TIZIMIDA “GENETIKA” FANINING
BILIM VA FAN SOHASI SIFATIDA AHAMIYATI VA O’ZIGA
XOSLIGI. PEDAGOGS, 58(1), 57-63.