MAKTABGACHA TA’LIM MUASSASALARIDA ALOHIDA EHTIYOJLI BOLALARNI QO’LLAB-QUVVATLASH
Keywords:
Kalit so‘zlar: Maktabgacha ta’lim, maxsus ehtiyojlar, inklyuziv ta’lim, individuallashtirilgan ta’lim rejalari, tabaqalashtirilgan ta’lim, yordamchi texnologiyalar, ijobiy xulq-atvorni qo’llab-quvvatlash, hamkorlik, erta aralashuv, turli xil o’quvchilar, yaxlit rivojlanish.Abstract
Annotatsiya: Ushbu maqola alohida ehtiyojli bolalarni maktabgacha ta’lim
muassasalarida qo’llab-quvvatlashning o’ziga xosligini va ularning muvaffaqiyatli
o’rganishini ta’kidlaydi. Shuningdek, maqolada alohida ehtiyojli bolalarni har
tomonlama qo‘llab-quvvatlash va muvaffaqiyatini ta’minlashda o‘qituvchilar, oilalar
va mutaxassislar o‘rtasidagi hamkorlik muhimligi ta’kidlangan va qo‘llab-
quvvatlovchi ta’lim muhitini yaratish orqali maktabgacha ta’lim muassasalari alohida
ehtiyojli bolalarga o‘z potentsialini to‘liq ro‘yobga chiqarish va tengdoshlari bilan
birga rivojlanish imkoniyatini beradi.
References
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR:
Buysse. V., Wesley, P. W. Murakkablik asosida amal: erkin bolalar ta’limida ilmiy
amaliyot. B. Spodek & O. N. Saracho (Mualliflar), Kichik bolalar ta’limi bo’yicha
tadqiqotlar qo’llanmasi (2-chorak, pp. 41-58). Lawrence Erlbaum Associates.2006.
Katz J. Erkin bolalar bilan o’quvchilarning kichik yoshdagi ta’limida inkluziya:
ilmiy bazasi. Erkin bolalar bilan ochiqdagi tanlov, 48(1), 103-107.2016.
Odom S. L., Buysse, V., Soukakou, E. Og’irligiga qarshi ochiqda bolalar uchun
inkluziya: ma’ruza ko’rinishlari to’qimachilik. O’rtacha intervensiya jurnali, 33(4),
-356.2011.
Sandall. S., Schwartz, I., Lifter, K. Murabbiylik faoliyati modelining (MFMT)
dasturi: tavsiya qilingan amaliyotlar jarayonining holati. O’rtacha intervensiya
jurnali, 25(1), 1-17.2002.
https://www.naeyc.org/sites/default/files/globally-
shared/downloads/PDFs/resources/position-statements/PSDAP.pdf