THE ROLE OF MOTIVATION IN TEACHING LANGUAGE.

Authors

  • Turg'unova Hilolaxon Anvarjon qizi

Keywords:

Keywords: Motivation, language teaching, intrinsic motivation, extrinsic motivation, language acquisition, teaching strategies, learner engagement.

Abstract

Annotation: This article explores the pivotal role of motivation in the teaching
and learning of languages. It delves into different motivational theories, the impact of
intrinsic and extrinsic motivation on language acquisition, and practical methods to
enhance student motivation. Through literature analysis and empirical data, the study
aims to provide educators with insights and strategies to foster a more motivating
learning environment.

References

References:

ГоловинС. Ю.Словарь психолога-практика.– М.: Харвест, 2001. – 976 с.

ИскринС. А. Моделирование ситуаций общения в процессе обучения

иностранному языку. Иностранные языки в школе.– 2004, № 2.–C. 95.

Колесникова О. А. Ролевые игры в обучении иностранным языкам

/Иностранные Языки в Школе. – 1989. – № 4. – C.15.

Зайцева М. В. Мотивация и некоторые пути её повышения. М., ИД «Первое

сентября», 2003.–C. 23.

Семёнова Н. В. Раннее обучение иностранным языкам в школе // Первое

сентября, Английский язык.– 2004.-№ 32 –C. 43.

Фрэнкин Р. Мотивация поведения: биологические, когнитивные

и социальные аспекты. – СПб.: Питер, 2003. – 651 с

Published

2024-08-08

How to Cite

Turg’unova Hilolaxon Anvarjon qizi. (2024). THE ROLE OF MOTIVATION IN TEACHING LANGUAGE . TADQIQOTLAR.UZ, 43(1), 126–128. Retrieved from http://tadqiqotlar.uz/index.php/new/article/view/4157