THE ROLE OF MOTIVATION IN TEACHING LANGUAGE.

Авторы

  • Turg'unova Hilolaxon Anvarjon qizi

Ключевые слова:

Keywords: Motivation, language teaching, intrinsic motivation, extrinsic motivation, language acquisition, teaching strategies, learner engagement.

Аннотация

Annotation: This article explores the pivotal role of motivation in the teaching
and learning of languages. It delves into different motivational theories, the impact of
intrinsic and extrinsic motivation on language acquisition, and practical methods to
enhance student motivation. Through literature analysis and empirical data, the study
aims to provide educators with insights and strategies to foster a more motivating
learning environment.

Библиографические ссылки

References:

ГоловинС. Ю.Словарь психолога-практика.– М.: Харвест, 2001. – 976 с.

ИскринС. А. Моделирование ситуаций общения в процессе обучения

иностранному языку. Иностранные языки в школе.– 2004, № 2.–C. 95.

Колесникова О. А. Ролевые игры в обучении иностранным языкам

/Иностранные Языки в Школе. – 1989. – № 4. – C.15.

Зайцева М. В. Мотивация и некоторые пути её повышения. М., ИД «Первое

сентября», 2003.–C. 23.

Семёнова Н. В. Раннее обучение иностранным языкам в школе // Первое

сентября, Английский язык.– 2004.-№ 32 –C. 43.

Фрэнкин Р. Мотивация поведения: биологические, когнитивные

и социальные аспекты. – СПб.: Питер, 2003. – 651 с

Опубликован

2024-08-08

Как цитировать

Turg’unova Hilolaxon Anvarjon qizi. (2024). THE ROLE OF MOTIVATION IN TEACHING LANGUAGE . Tadqiqotlar, 43(1), 126–128. извлечено от http://tadqiqotlar.uz/index.php/new/article/view/4157

Похожие статьи

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.