APPROACHES TO THE TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO ADULTS

Authors

  • Abdugopporova Odinaxon Hoshimjon qizi

Keywords:

Keywords: foreign language, approaches to teaching languages, teaching of adults.

Abstract

Abstract: The article deals with the main modern approaches to teaching adults
foreign languages. Each approach is characterized, its advantages and disadvantages
are stated. Special attention is paid to teaching foreign languages at non-linguistic high
schools. The author comes to the conclusion that only combining various approaches
and using different methods of teaching it is possible to develop students’ linguistic
competence and their communicative abilities.

References

Список литературы / References

Гладкова О.К. Проблема обучения взрослых иностранному языку //

Педагогическое образование в России. – 2014. – № 6. – С. 93-95.

Дикова Е. С. Cовременные подходы к обучению иностранным языкам в

неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики.

Тамбов: Грамота. – 2011. – № 4 (11). – C. 65-69.

Елизарова Г.В. Формирование межкультурной компетенции студентов в

процессе обучения иноязычному общению: дисс. … д-ра пед. наук. СПб.,

– 371 с.

Колшанский Г.В. Лингвокоммуникативные аспекты речевого обращения //

Иностранные языки в школе. – № 1. – С. 13.

Красных В.В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология. М.: Гносис,

– 281 с.

Маслова В.А. Лингвокультурология. М.: Издательский центр «Академия»,

– 208 с

Published

2024-05-11

How to Cite

Abdugopporova Odinaxon Hoshimjon qizi. (2024). APPROACHES TO THE TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO ADULTS . TADQIQOTLAR.UZ, 38(1), 223–225. Retrieved from https://tadqiqotlar.uz/new/article/view/3143