APPROACHES TO THE TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO ADULTS
Ключевые слова:
Keywords: foreign language, approaches to teaching languages, teaching of adults.Аннотация
Abstract: The article deals with the main modern approaches to teaching adults
foreign languages. Each approach is characterized, its advantages and disadvantages
are stated. Special attention is paid to teaching foreign languages at non-linguistic high
schools. The author comes to the conclusion that only combining various approaches
and using different methods of teaching it is possible to develop students’ linguistic
competence and their communicative abilities.
Библиографические ссылки
Список литературы / References
Гладкова О.К. Проблема обучения взрослых иностранному языку //
Педагогическое образование в России. – 2014. – № 6. – С. 93-95.
Дикова Е. С. Cовременные подходы к обучению иностранным языкам в
неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики.
Тамбов: Грамота. – 2011. – № 4 (11). – C. 65-69.
Елизарова Г.В. Формирование межкультурной компетенции студентов в
процессе обучения иноязычному общению: дисс. … д-ра пед. наук. СПб.,
– 371 с.
Колшанский Г.В. Лингвокоммуникативные аспекты речевого обращения //
Иностранные языки в школе. – № 1. – С. 13.
Красных В.В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология. М.: Гносис,
– 281 с.
Маслова В.А. Лингвокультурология. М.: Издательский центр «Академия»,
– 208 с